HEM


VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

FÖRSÄLJNING


  • VAR ÄR BÄSTA SÄTT ATT SÄLJA PÅ?

    Att sälja till grannar, släkt och vänner, de som säljer extra bra engagerar familjen genom att t.ex ta med säljlänken i form av en qr kod till arbetsplatsen. Ett enkelt sätt att snabbt nå ut till kunder är att dela länken på sociala medier.


  • VILKA FÖRSÄLJNINGSARGUMENT ÄR BRA ATT ANVÄNDA?

    Det finns flera argument ni kan trycka på för att få kunderna att stötta er försäljning, t.ex att de stödjer er klass eller ert lag. Berätta gärna om era mål med försäljningen t.ex skolresa, träningsläger eller cup. Dessutom att det stödjer de lokala företagen och får njuta av närproducerade premium produkter, samt att de får hemleverans. 


  • HUR LÅNG SÄLJPERIOD?
    3 veckor


  • HUR TAR JAG DEL AV FÖRSÄLJNINGSLÄNKEN SAMT QR KODEN?
    När ni tar kontakt med oss angående erat intresse att sälja med oss kommer vi att skicka ut en försäljningslänk till er som ni sedan kan dela vidare, dessutom delar vi en qr kod som ni enkelt kan skriva ut och gå med till grannar eller lämna på era föräldrars arbetsplatser. 



LEVERANS


  • HUR SNABBT FÅR VI LEVERANSEN?
    7-10 dagar efter er säljperiod är över levereras era varor till kontaktperson.

  • ÄR DET FRAKTFRITT?
    Ja, vi levererar er försäljning gratis till kontaktpersonen.


  •  HUR TAR VI EMOT BETALNING AV KUNDER?
    När ni levererar varorna ska kunderna betala in deras angivna kostnad genom swish till er kontaktperson som sedan har i uppgift att skicka över summan som blir över efter att er andel tagits bort till swish-numret "123 150 00 81". 

  • VAD GÖR JAG IFALL JAG INTE HINNER LEVERERA PRODUKTERNA TILL KUNDERNA?
    Ni kommer få en vecka på er att leverera alla varor, det är viktigt att hålla sig inom denna tidsram. Ifall en kund bor långt bort eller är bortrest är det upp till säljaren att komma överens med kunden, men trots det måste betalningen senast komma in efter en vecka. 

HJÄLP TILL KONTAKT PERSON


  • VAD INNEBÄR DET ATT VARA KONTAKTPERSON?
    Som kontaktperson är du ansvarig gentemot SamlaSörmland UF för klassens beställningar, leveranser och fakturor. Du måste vara minst 18 år. 


  • HUR SAMMANSTÄLLS BESTÄLLNINGARNA?
    Vi kommer sammanställa beställningar åt er och paketera varorna till varje kund, samt organisera paketen till varje säljare så de enkelt kan leverera varorna ut till kunden. 

  • HUR GÖR VI IFALL DE BLIR VAROR ÖVER?
    I situationen där det blir varor över på grund av fel i räkningen eller andra orsaker har kontakpersonen 14 dagar på sig att kontakta oss om ärendet. 

OM OSS

  • VAR TILLVERKAS PRODUKTERNA?
    Alla produkter tillverkas i södermanland både på landsbygden men även i vissa städer. 


  • HUR LÅNG HÅLLBARHET ÄR DET PÅ PRODUKTERNA?
    Alla våra produkter har en lång hållbarhet och är ej kylvaror.